Letos dorazilo chladnější počasí do České republiky o poznání později, než tomu bylo v letech minulých. Skupina Veolia Energie zahajuje topnou sezónu na většině území v pondělí 9.10.2023.

Datum zveřejnění:
Veolia zahajuje topnou sezónu. Letní měsíce byly naplno využity k ekologizaci a modernizaci provozů.

V porovnání s minulým rokem je to o skoro tři týdny později. Během celého léta probíhaly kontroly, opravy i rekonstrukce potrubí a postupovali jsme taktéž v modernizaci a ekologizaci našich provozů. Cílem je nejen přechod od uhlí k čistším palivům, ale i větší diverzifikace paliv a snižování závislosti na jednom typu paliva. Pokračovaly také investice do technologií, které zvyšují spolehlivost a účinnost výroby a distribuce energií. Veškeré práce na zdrojích i sítích byly naplánované a koordinované tak, aby odstávky měly minimální dopad na zákazníky.

Se záhájením topné sezóny našim zákazníkům odpadá starost o tepelný zdroj a rozvody. Servis technologií, modernizace, opravy a kontroly celého systému, včetně měření a regulace, provedli v uplynulých týdnech naši pracovníci.
Pro svou tepelnou pohodu však můžete udělat několik nenáročných kroků:

  1. Zkontrolujte těsnost vnitřních rozvodů a radiátorů (zda odněkud nekape voda).
  2. Zkontrolujte funkčnost termohlavic na radiátorech a pro první dny po zahájení vytápění je nastavte na maximální hodnotu průtoku. Obvykle je to hodnota 5.
  3. Ověřte funkčnost a těsnost odvzdušňovacích ventilů.
  4. Zkontrolujte rozložení teplot v radiátoru a v případě, že není rovnoměrná po celé výšce otopného tělesa, proveďte odvzdušení radiátoru.
  5. Proveďte odvzdušnění systému, které je důležité hlavně v horních patrech domů.
  6. Po několika dnech provozu vytápění nastavte termohlavice v jednotlivých místnostech tak, aby teplota byla optimální a vyhovující pro členy domácnosti a zároveň v souladu s využitím jednotlivých místností.
  7. V případě, že radiátor na „stoupačce“ netopí, kontaktujte svého správce pro zjištění problému (např. mohlo dojít k uzavření stoupačky v suterénu při letní opravě).

Pokud jste napojeni na soustavu zásobování teplem a ve vašem objektu by se objevily technické potíže s dodávkou tepla, obraťte se naši zákaznickou linku. Našim zákazníkům v celé České republice je k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce bezplatná zákaznická linka 800 800 860, kde školení operátoři pomohou vyřešit v co nejkratší době technické problémy, fakturační dotazy nebo jiné požadavky.

Může se stát, že ve vaší lokalitě probíhají nějaké práce a dodávky tepla jsou krátkodobě omezeny. Jednoduše si můžete zjistit, o co jde. Všechny plánované i neplánované opravy (poruchy) a odstávky nejdete na interaktivní mapě, kde si můžete zkontrolovat přesně vaši část města či ulici a dům, zda aktuálně nebo v blízké době neprobíhají nějaké nutné úkony. Na webových stránkách www.vecr.cz stačí kliknout na ikonu: Poruchy a odstávky.